Plānotais zobārsta apmeklējums bieži vien rada daudz jautājumu.
Īpaši, ja nav bijusi pieredze ar dažādām mutes dobuma veselības problēmām.
Šis raksts sniedz ieskatu biežāk uzdotajos jautājumos, ar kuriem pacienti vēršas pie zobārsta. Tas palīdzēs labāk izprast dažādus zobārstniecības aspektus, sagatavoties nākamajai vizītei un izdarīt informētākus lēmumus par savu mutes dobuma veselību.
Jautājumi par LatDental
1. Vai LatDental piedāvā akūtu zobārstniecību Ogrē?
Jā, LatDental klīnikā tiek piedāvāta akūta zobārstniecība. Ja jums sāp zobs, ir piepampis vaigs vai ir kādas citas steidzamas problēmas ar zobiem, kad ir nepieciešama tūlītēja palīdzība, sazinieties ar mums! Mūsu zobārsti var palīdzēt arī akūtos gadījumos.
2. Vai LatDental Ogre klīnikā ir iespējams veikt norēķinu ar apdrošināšanas polisi?
Nē, pie mums nav iespējams veikt norēķinu ar apdrošināšanas polisi.
Taču jūs varat iesniegt e-kvīti, lai iegūtu atmaksu no apdrošinātāja.
Atcerieties, ka katram apdrošinātājam var būt savas prasības attiecībā uz dokumentu iesniegšanu. Apmeklējiet apdrošinātāja mājaslapu, lai noskaidrotu konkrētās prasības.
- Lai pieteiktu atlīdzību par zobārstniecības pakalpojumu izdevumiem, ielogojieties sava apdrošinātāja mājaslapā, ievadot veselības apdrošināšanas kartes numuru un personas kodu. Daudzi apdrošinātāji piedāvā pieslēgties izmantojot Smart ID vai internetbanku.
- Lai iesniegtu atlīdzību par zobārstniecības pakalpojumu izdevumiem, sagatavojiet visus saistītos dokumentus, piemēram, ārsta izrakstu, kvītis un citus nepieciešamos dokumentus (atkarīgs no apdrošinātāja).
- Lielākajai daļai apdrošinātāju ir speciālas pieteikuma veidlapas, kuras jāaizpilda, lai pieprasītu atlīdzību.
- Daži apdrošinātāji piedāvā arī mobilās aplikācijas, kuras klienti var izmantot, lai pieprasītu atlīdzību.
3. Vai LatDental var nokļūt arī cilvēki ar kustību traucējumiem?
Jā, mūsu zobārstniecības klīnika ir pieejama ikvienam.
Pie klīnikas ieejas esam ierīkojuši speciālu pacēlāju.
4. Cik maksā jūsu pakalpojumi?
Mūsu pakalpojumu cenrādis ir apskatāms internetā – spiediet te.
Vai arī – mājaslapas izvēlnē meklējiet “Cenrādis”.
Jautājumi zobārstam
Zemāk daži no biežāk uzdotajiem jautājumiem zobārstiem.
5. Kas ir zobu kariess un kā to ārstē?
Zobu kariess ir viena no izplatītākajām zobu problēmām, ko izraisa baktērijas, kas fermentē cukurus mutes dobumā. Rezultātā rodas skābes, kas bojā zobu emalju un veido caurumus zobos. Kariess attīstās pakāpeniski, un, ja to neārstē, tas var izraisīt nopietnas problēmas, piemēram, zobu infekcijas vai pat zoba zudumu.
Lai ārstētu kariesu, zobārsts var izmantot plombes, kroņus vai citas restaurācijas metodes, atkarībā no bojājuma smaguma. Jo ātrāk to pamana, jo labāk (iespējams, var iztikt bez plombēšanas).
6. Kā novērst zobu kariesu?
Lai novērstu zobu kariesu:
- Tīriet zobus vismaz 2 reizes dienā – no rīta un vakarā (pirms gulētiešanas).
- Neaizmirstiet arī par zobu diegošanu, lai notīrītu grūti sasniedzamās vietas starp zobiem, kur var uzkrāties aplikums.
- Kontrolējiet, cik bieži jūs ēdat saldumus, ne tikai to kopējo daudzumu. Biežums šai gadījumā ir pat svarīgāks. Zobu veselībai labāk ir, ja našķojamies retāk. Jūs varat apēst vairāk našķus vienā reizē, bet ir vērtīgi samazināt šo našķošanos biežumu.
- Regulāri zobu higiēnista apmeklējumi ir svarīgi, lai agrīni atklātu un novērstu kariesu un citas zobu problēmas.
7. Kad ir nepieciešama akūta zobārstniecība?
Akūta zobārstniecība ir nepieciešama, kad rodas pēkšņas zobu sāpes, lūzumi, infekcijas vai citas steidzamas problēmas, kas prasa tūlītēju uzmanību. Piemēram, ja naktī sāp zobs, pēc iespējas drīzāk ir vēlams doties pie zobārsta. Nevajag gaidīt.
Daudzi maldīgi uzskata, ka akūta zobārstniecība attiecas tikai uz traumām. Nē, visi gadījumi, kad zobs sāp, ir pietūkums vai, piemēram, strutas, ir jādodas pie ārsta. Vairumā gadījumu tas nepāries pats no sevis.
8. Cik bieži jāapmeklē zobu higiēnists?
Zobu higiēnists ir jāapmeklē reizi sešos mēnešos.
Zobu higiēnists veic profesionālu zobu tīrīšanu — noņem aplikumu un zobakmeni, ko mājas apstākļos izdarīt nevar. Regulāras vizītes pie zobu higiēnista ļauj arī laicīgi atklāt kariesu un smaganu slimības. Laicīga šo mutes dobuma problēmu atklāšana var novērst nopietnākas veselības problēmas.
Turklāt zobu higiēnists var sniegt ieteikumus par mutes higiēnas uzlabošanu un, ja nepieciešams, veic profilaktiskas procedūras, piemēram, fluora aplikācijas, kas palīdz stiprināt zobu emalju zobu jutīguma gadījumā.
Regulāra zobu pārbaude un tīrīšana palīdz uzturēt zobu un smaganu veselību un samazināt problēmas nākotnē.
Ir iespējams, ka zobu higiēnists pateiks, ka jums pietiek, piemēram, ar vienu apmeklējumu reizi gadā. Tas ir iespējams, ja jums ir lieliska mutes dobuma veselība.
9. Kad ir nepieciešama gudrības zobu ekstrakcija (izraušana)?
Gudrības zobi ir jāizņem šādos gadījumos:
- Ja zobi ir iestrēguši zem smaganām vai kaula, radot sāpes vai infekcijas.
- Ja mutē nav pietiekami daudz vietas, un gudrības zobi sāk spiest uz citiem zobiem.
- Ja gudrības zobi neizaug pilnībā un izraisa smaganu iekaisumu vai infekciju.
- Ja gudrības zobiem ir kariess, un to nevar pilnībā izārstēt.
- Ja pastāv iespēja, ka gudrības zobi varētu radīt problēmas nākotnē.
Visos gadījumos ir nepieciešama konsultācija ar zobārstu.
10. Kas ir zobu kroņi un tiltiņi?
Zobu kroņi un tiltiņi ir protēzes, kas tiek izmantotas, lai atjaunotu bojātus vai trūkstošus zobus. Daudzi tos zina un sauc par mākslīgiem zobiem. Kronis ir vienam zobam, bet tiltiņi aizstāj vairākus zobus.
Mums ir raksts par zobu kroņiem un tiltiņiem.
11. Kas ir zobu implanti?
Zobu implanti ir mākslīgas zobu saknes.
Jā, implants nav pats zobs, bet gan sakne jeb pamats, uz kā tiek stiprināts mākslīgais zobs. Ja runājam par zobu protezēšanu, implanti ir viens no veidiem, kā tiek nostiprināti mākslīgie zobi.
Uz implantiem tiek stiprināti zobu kroņi un zobu tiltiņi.
Titulbilde no Pexels